Schrijftraining
De tien geboden van commerciële teksten

Jij bent heel goed in wat je doet. En dat weet je. Super! Nu je potentiële klanten nog. Dus kruip je in je pen … om dan vast te stellen dat vlot leesbare commerciële teksten schrijven een vak apart is ...

Een vak dat de ervaren copywriters en schrijftrainers van Tekstueel perfect beheersen. Het goede nieuws? Zij delen hun kennis graag met jou. Dankzij hun praktische trainingen en coaching leer je overtuigende teksten schrijven die je lezers over de streep trekken!

Tien geboden in theorie en praktijk

We hebben de belangrijkste schrijfprincipes voor commerciële teksten in tien geboden gegoten. Niet omdat we Mozes-allures hebben, wel omdat onze tien catchy geboden een geweldig geheugensteuntje vormen. Deze hands-on training is bovendien doorspekt met praktijkvoorbeelden en efficiënte tips waarmee je onmiddellijk aan de slag kunt gaan.

Na deze training:

  • schrijf je commerciële teksten op maat van je doelstelling en doelgroep
  • weet je hoe je een tekst opbouwt die scoort bij je lezers
  • ken je de tools om leesweerstand te breken
  • formuleer je vlotte zinnen in een stijl die past bij je bedrijf
  • vloeien de prikkelende calls to action uit je pen
  • heb je een klare kijk op wat tekstueel werkt in een commerciële context

Kortom: je schrijft vlot leesbare en overtuigende commerciële teksten die leiden tot meer conversie.

Vier formules

Tekstueel biedt je de mogelijkheid om je training te personaliseren. Op basis van je verwachtingen, voorkennis, beschikbare tijd en budget kies je uit deze vier formules:

  • Formule 1: workshop
    In een workshop van een dag krijg je de tien essentiële principes voor overtuigende commerciële teksten aangereikt. Dankzij een mix van theorie en praktijk krijg je de tien tekstuele geboden efficiënt in de vingers.
  • Formule 2: voortraject + workshop
    Voor de workshop bezorg je ons een aantal zelfgeschreven teksten. Je schrijftrainer analyseert die teksten op overtuigingskracht én lezersgerichtheid. Tijdens de training leer je uit individuele feedback. Zo weet je meteen wat je aandachtspunten zijn wanneer je de theorie van de workshop in de praktijk brengt.
  • Formule 3: workshop + schrijfcoaching
    Je combineert een praktische schrijfworkshop met persoonlijke schrijfcoaching achteraf. In de weken na de workshop bezorg je een aantal teksten via e-mail aan je schrijftrainer. Die analyseert ze op overtuigingskracht én lezersgerichtheid. Je ontvangt concrete feedback om je teksten bij te schaven. Zo heb je een duidelijk beeld van de stappen die je nog moet zetten.
  • Formule 4: voortraject + workshop + schrijfcoaching
    Je kiest voor de combinatie van de drie formules: een voortraject en een praktijkgerichte, interactieve schrijftraining op maat, gevolgd door individuele schrijfcoaching voor elke deelnemer. 

Wil je de kunst van vlot commercieel schrijven onder de knie krijgen? Neem dan zeker contact op voor meer info.

Sluiten

Opgelet!

Deze website maakt gebruik van cookies om uw surfgedrag te verbeteren.
Bepaalde functionaliteiten zijn afhankelijk van deze cookies.
Indien u meer informatie wilt over onze cookie policy kan dat door deze pagina te raadplegen.