Lynn De Merlier van Goesting in Gezondheid en Lynn’s Granola over Tekstueel



In haar praktijk Goesting in Gezondheid in Lokeren combineert Lynn De Merlier osteopathie met voedingsadvies. Ze begeleidt haar patiënten naar een nieuw voedingspatroon waarbij gezond én lekker eten centraal staat, en streeft samen met hen naar een goed functionerend, vitaal lichaam. Een bijzondere combinatie die haar uniek maakt in haar vakgebied.
Haar praktijk onderging een succesvolle rebranding in 2015. En nu Goesting in Gezondheid op rolletjes loopt, lanceert ze dit voorjaar een bijkomend initiatief: Lynn’s Granola. Voor haar teksten rekende Lynn opnieuw op Kurt en Sara van Tekstueel. Met Mieke als eindredacteur die de puntjes op de i zet, en stagiaire Jana die creatief meedenkt.

Sterk inlevingsvermogen

Via een netwerkevent van OpmerKelijk kwam Lynn enkele jaren geleden in contact met Sara van Tekstueel. En dat klikte meteen. Lynn: “Ik volgde een brandingtraject via Katlijn Voordeckers, waarbij alle facetten van mijn ondernemersplannen onder de loep genomen werden. Mijn eerste website was in volle opbouw, dus Tekstueel kwam als geroepen voor het copywerk. Die samenwerking verliep meteen supervlot. Copywriter Kurt kon zich meteen erg goed inleven in mijn business en de teksten hadden dan ook meteen de juiste tone of voice. Ik had nauwelijks werk met het nalezen. Zalig!”

Communicatietraject

Na de lancering van Goesting in Gezondheid stapte Lynn in een communicatietraject, waarbij Tekstueel de rankings en statistieken van de site opvolgt, maar ook maandelijks blogs en testimonials schrijft. Altijd in lijn met haar branding en vanuit een doordachte communicatiestrategie. Lynn: “Ik heb een erg drukke job, waardoor ik echt geen tijd heb om me op een doordachte manier met communicatie bezig te houden. Tekstueel neemt dat volledig over en denkt mee na over de strategie. Per kwartaal overlopen we de planning en verder hoef ik me nergens zorgen over te maken. Dat is een ongelooflijke last die van mijn schouders valt.”

Goede synergie tussen alle partijen

Voor Lynn is de persoonlijke aanpak een belangrijke factor in een partnership: “Ik besteed heel wat zaken – van branding en copywriting tot vormgeving en webdesign – aan verschillende partijen uit. Aan specialisten die goed zijn in hun vak. Toevallig zijn dat hoofdzakelijk vrouwelijke ondernemers, dat schept een band. En die band vind ik belangrijk. Ook de synergie tussen die verschillende partijen zit goed. Ze zijn op elkaar afgestemd. Waardoor er voor mij dan ook geen enkele reden is om naar een groot reclamebureau te stappen.”

Volwaardige communicatiepartner

Na twee jaar is er een echte vertrouwensband gegroeid met Tekstueel. Lynn: “Tekstueel kent mijn zaak ondertussen door en door. Maar eigenlijk was dat al van in het begin zo. Ze begrepen meteen mijn concept, mijn doelgroep en mijn USP, waardoor ze als een volwaardige communicatiepartner kunnen meedenken. Daarnaast zijn ze ook altijd erg stipt en geven ze extra tips, ook als ik daar niet expliciet om vraag. Ik kan dus op beide oren slapen: met mijn communicatie zit het goed!”

Ook op zoek naar een sterke communicatiepartner? Neem gerust contact op voor een vrijblijvende kennismaking.
Sluiten

Opgelet!

Deze website maakt gebruik van cookies om je surfervaring te verbeteren.
Bepaalde functionaliteiten zijn afhankelijk van deze cookies.
Wil je hier meer over weten? Lees dan hier onze cookiepolicy.