Meet the team – Isabelle Ignoul


Identity kit

Naam: Isabelle Ignoul
Functie in het team: copywriter
Levensmotto: Volg je dromen! Cliché misschien, maar ik vind dat echt belangrijk. Ik ben daar heel gemotiveerd in en probeer dat ook aan mijn kinderen mee te geven. Je moet iets doen wat je graag doet en je niet laten tegenhouden.
Favoriete auteur: Karin Slaughter. Zij schrijft thrillers die ik héél moeilijk kan neerleggen. Haar boeken houden me altijd in de ban.
Fun fact about me: Ik ben pas begonnen met drumlessen. Dat past ook weer bij mijn levensmotto: ik vind dat je af en toe eens uit je comfortzone moet durven komen. Ik drum sinds september, dus ik zit nog in de zeer-veel-oefenen-fase. Een drumsolo zit er dus voorlopig nog niet in. 😉
Guilty pleasure: Ik weet niet of het echt onder guilty pleasures valt, in een goeie bui kan ik helemaal losgaan op muziek. Ik ben gek op de jaren 80…sfeervolle soul à la Marvin Gaye, groovy Michael Jackson, The Commodores… heerlijk!
Voor dit tv-programma blijf ik thuis: Scandinavische series. Daar blijf ik echt voor thuis, of neem ik op, als het niet anders kan. The Bridge is een van mijn favorieten, daar heb ik ook alle dvd’s van. Maar eigenlijk kijk ik niet zo heel veel tv. Meestal staat die op de achtergrond wel aan als ik andere dingen aan het doen ben.
Item op mijn bucketlist: Een roadtrip maken door een ander continent. Door de Verenigde Staten trekken zou bijvoorbeeld fantastisch zijn. Of Afrika. Nu ik ouder word, besef ik dat ik té veel nog niet gezien heb. ;-)

 

On the job

Wat heb je gestudeerd? Ik heb een bachelor in communicatie.

Wat wilde je als kind later worden?
Toen ik nog op de lagere school zat, wilde ik modeontwerpster worden. Journaliste of schrijfster kwam in een latere fase. Ik heb altijd graag geschreven en hou er ook van om creatief bezig te zijn. In deze job als copywriter kan ik dat combineren. Ik jaag mijn dromen na en copywriting was op een bepaald moment zo’n droom. Zo ben ik er stilaan ingerold.

“Creatief bezig zijn en schrijven heb ik altijd graag gedaan en die twee dingen kan ik combineren in deze job.”


Hoe ben je bij Tekstueel terechtgekomen?

Ik heb gewoon gesolliciteerd. Een paar jaar geleden ben ik begonnen met een blog, een soort ‘mamablog’. Mijn lezers drukten me vaak op het hart om er meer mee te doen. Ik heb dan wat gegoogeld en kwam uit bij Tekstueel. Sara was zo lief om mij een kans te geven, want ik had op dat moment eigenlijk nog geen ervaring met schrijven, buiten die blog dan. Daar ben ik haar nog altijd dankbaar voor.

Hoelang werk je al voor Tekstueel? Ik schrijf nu een vijftal jaar voor Tekstueel.

Wat vind je het leukste aspect aan jouw job? De afwisseling! Je schrijft telkens voor andere klanten. En zelfs voor dezelfde klant komen er altijd verschillende thema’s aan bod en ben je vaak verschillende soorten teksten aan het schrijven.

Wat is de grootste misvatting over copywriting die je uit de wereld zou willen helpen?
Dat je het gemakkelijk zelf kunt. Heel wat mensen gaan ervan uit dat een copywriter niet nodig is, omdat ze zelf ook wel goede teksten kunnen schrijven. Soms is dat het geval, maar niet altijd. 😉 Ik denk dat mensen onderschatten hoeveel tijd erin kruipt om een goede tekst te schrijven. Zeker een commerciële tekst, want dat vergt een bepaalde strategie en tactiek.

Over copywriting 

Wat is jouw tip bij een writer’s block? Muziek opzetten. Dat werkt echt voor mij. Als het even niet meer gaat, zet ik de radio aan of leg ik een plaatje op en zing ik luid mee, als niemand meeluistert.  Af en toe ga ik ook wandelen. Frisse buitenlucht brengt vaak nieuwe ideeën.

Heb je ook een gouden tip voor sterke teksten? Ik vertrek altijd vanuit mijn buikgevoel. Als ik begin te schrijven aan een opdracht voor een klant, dan probeer ik me eerst in te leven in de klant van die klant. Want je schrijft niet voor de klant zelf, maar wel voor de klanten van je klant. Wat willen zij lezen? Wat kan hen overtuigen om voor mijn klant te kiezen? Dat is voor mij het startpunt.

“Mijn gouden tip? Vertrek vanuit je buikgevoel. Je schrijft voor de klant van je klant. Leef je in en ga na wat hij wil lezen. Die aanpak werkt!”

Blik op de toekomst

Welke ontwikkelingen verwacht je de komende jaren op het vlak van communicatie en copywriting? Uiteraard blijft de verdere digitalisering de grote trend. De uitdaging voor ons als copywriters is om de lezer te blijven prikkelen in dit digitale tijdperk. Tot enkele jaren geleden was kort en bondig de norm, nu is long copy weer terug van weggeweest. Ik denk dat je als copywriter vooral de vinger aan de pols moet houden en je zo goed mogelijk moet aanpassen aan die snelle veranderingen.

Sluiten

Opgelet!

Deze website maakt gebruik van cookies om uw surfgedrag te verbeteren.
Bepaalde functionaliteiten zijn afhankelijk van deze cookies.
Indien u meer informatie wilt over onze cookie policy kan dat door deze pagina te raadplegen.