Meet the team! – Eva Vanstreels

Identity kit

Naam: Eva Vanstreels
Functie in het team: coördinator en socialemediamanager
Levensmotto: Ik zeg heel vaak: “Alles komt altijd goed.”

Favoriete boek: ‘Memoires van een luipaard’ van Peter Verhelst blijft voor mij een klassieker. Het heeft een vaste plaats in ons boekenrek. En onlangs kocht ik ‘De ideale Walter’ van Luc Haekens. Daar ben ik best wel nieuwsgierig naar. Ik heb hem er zelf over horen vertellen en het topic sprak me wel aan.

Fun fact about me: Ik denk dat mensen in het algemeen veel over mij weten, want ik vertel heel veel. Ik ben een open boek, een kleurrijk boek vooral. Ik laat me niet graag in vakjes duwen.

Guilty pleasure: Mindless tv. Ik heb dat soms nodig, gewoon verstand op nul en Netflix op. Na een lange werkdag, als de kinderen in bed liggen, naar een grappige serie kijken en even nergens aan denken. Zalig!

Zonder dit item ga ik nooit de deur uit: Mijn sleutels, mijn kinderen (maar dat is natuurlijk geen item :-)) en mijn gsm. Mijn portefeuille vergeet ik dan wel weer regelmatig …

On the job

Wat heb je gestudeerd? Communicatiemanagement aan de Erasmushogeschool in Brussel met de optie PR & Voorlichting.

Hoelang werk je al bij Tekstueel? Sinds september 2017.

Het leukste aspect aan jouw job? De afwisseling! Ik kan ’s morgens binnenkomen op kantoor met het idee ‘Ik ga dat en dat doen vandaag’ en als ik dan ’s avonds vertrek, heb ik nog 101 andere dingen gedaan. Het is een bijzonder veelzijdige job! Geen enkele dag is hetzelfde en dat vind ik zo leuk.

“Ik kan ’s morgens binnenkomen met een planning en als ik ’s avonds naar huis ga, heb ik nog 101 andere dingen gedaan. Die afwisseling is heel fijn.”

De grootste misvatting over socialemediamanagers die ik de wereld wil uit helpen is … Ik zit niet de hele dag op Facebook! :-) Achter sociale media voor bedrijven zit veel meer dan je denkt. Strategie, branding, marketing … Het is niet gewoon een tekstje schrijven, een fotootje kiezen en dat op Facebook zetten.”

Over sociale media

Mijn favoriete sociale medium is … Ik ben een Instagram-madam. Van Instagram Stories ben ik dan weer niet zo’n fan. Die blijven maar 24 uur staan en gaan dan weg. Dat vind ik jammer. Je kunt er ook niet op reageren. Ik begrijp wel dat die feature leuk is voor jongeren. Na een feestje moet dat ene dronken berichtje liefst weg. ;-)

Het belangrijkste sociale medium voor bedrijven is ... Dat hangt af van het type bedrijf. Facebook kan voor heel veel bedrijven werken, voor sommige dan weer niet. LinkedIn kan ook een grote meerwaarde hebben. In dat medium zit vaak veel meer potentieel dan veel bedrijven beseffen. En zelfs iets als Pinterest kan werken voor een sterk visueel bedrijf.

De gouden tip voor sociale media? Focus op kwaliteit! Zorg dat er geen fouten staan in je berichtjes en kies kwaliteitsvolle afbeeldingen, hoe spontaan je je berichten ook plaatst. Ik vind het zo’n afknapper om slordige socialemediaposts te zien voorbijkomen. Als bedrijf hangt je imago tegenwoordig sterk samen met wat je post en hoe je dat doet.

Blik op de toekomst

Welke ontwikkelingen verwacht je de komende jaren op het vlak van communicatie en copy? Ik denk dat we de periode van ‘alles moet sneller, korter en gemakkelijker’ wel gehad hebben. Content mag weer wat langer, diepgaander en béter zijn. Dat ligt in lijn met de veranderingen van Facebook: geen focus op snelle likes, maar wel op inhoudelijke reacties. Betekenisvolle content zal volgens mij nog belangrijker worden in de toekomst. Dat is dan ook meteen de grootste uitdaging voor bedrijven: hun kennis delen op een kwaliteitsvolle en vernieuwende manier.

“De tendens dat alles sneller en korter moet, is volgens mij stilaan voorbij. Content mag weer wat langer en diepgaander zijn.”


Sluiten

Opgelet!

Deze website maakt gebruik van cookies om je surfervaring te verbeteren.
Bepaalde functionaliteiten zijn afhankelijk van deze cookies.
Wil je hier meer over weten? Lees dan hier onze cookiepolicy.