Communicatieadvies voor nieuwe bedrijven

In een communicatietraject werken we rond drie concrete pijlers: overtuigen, onderscheiden en optimaliseren. Kortom: we vertalen je branding naar een communicatie die:

  • je (potentiële) klanten overtuigt om jouw producten of diensten aan te kopen
  • eruit springt en je dus onderscheidt van je concurrenten
  • geoptimaliseerd is voor alle communicatiekanalen

Overtuigen

Binnen deze pijler bekijken we hoe we met een treffende communicatie jouw doelgroep kunnen overtuigen om voor jouw bedrijf te kiezen. We zorgen er daarbij voor dat je communicatiestrategie volledig in lijn ligt met je branding, zodat je verhaal naar de wereld toe helemaal klopt.

  • Welke verhalen heeft jouw merk te vertellen aan de wereld? (contentmarketing)
  • Welke verhalen voor welke doelgroep ga je op welk communicatiekanaal vertellen? (contentmix)
  • Op welke communicatiekanalen is jouw doelgroep actief?
  • Welke schrijfstijl en tone of voice passen bij wat je met je bedrijf wil uitstralen?
  • Welke look and feel past bij wat je met je bedrijf wil uitstralen?
  • Welke calls-to-action ga je integreren in je communicatie? En via welke communicatiekanalen kun je welke doelen het best bereiken?

Onderscheiden

Binnen deze pijler analyseren we de communicatiekanalen, de content en de uitstraling van enkele van jouw concurrenten. Niet om hen vervolgens te kopiëren, maar om te ontdekken hoe jouw merk het verschil kan maken met een unieke communicatie.

  • Welk content bieden jouw concurrenten aan?
  • In welke stijl communiceren jouw concurrenten?
  • Op welke communicatiekanalen zijn jouw concurrenten actief?
  • Hoe kun je het verschil maken met je concurrenten op communicatievlak?

Optimaliseren

Binnen deze pijler gaan we ervoor zorgen dat je branding en communicatie een optimaal geheel vormen en dat alle communicatiekanalen goed op elkaar afgestemd zijn. Zo versterken al je communicatie-inspanningen elkaar en krijgt je merk visibiliteit, zowel online als offline.

  • Op welke zoekwoorden moet jouw merk zeker gevonden worden in Google? (SEO)
  • Hoe kan de communicatie op jouw verschillende communicatiekanalen optimaal op elkaar afgestemd worden?
  • Hoe breng je voldoende regelmaat en structuur in je online communicatie? (communicatieplanning)
  • Op welk vlak kunnen je bestaande profielen op sociale media nog verbeteren en zo de communicatie van je merk versterken? (bv. persoonlijk profiel op LinkedIn, eigen YouTube-kanaal)

We werken een volledige communicatiestrategie uit en stellen op basis van deze strategie een communicatieplanning voor één jaar op.

Is jouw bedrijf al meer dan een half jaar actief en heb je al heel wat communicatie gevoerd die je als basis wil blijven gebruiken? Lees dan meer over ons communicatietraject voor bestaande bedrijven . In dit traject starten we vanuit een grondige analyse.

Vraag je vrijblijvende offerte aan voor dit communicatietraject.


Volgde je recent een brandingtraject bij OpmerKelijk? Dan verwijzen we je graag naar het OpmerKelijk communicatietraject dat we samen met Katlijn en haar team hebben uitgewerkt.


Sluiten

Opgelet!

Deze website maakt gebruik van cookies om je surfervaring te verbeteren.
Bepaalde functionaliteiten zijn afhankelijk van deze cookies.
Wil je hier meer over weten? Lees dan hier onze cookiepolicy.